Gradski Portal 018 – 10.03.2019
U takmičenju “Matematika budućnosti “ koje je održano u U OŠ “Vožd Karađorđe” u Nišu učenici petog razreda dokazali su da matematika nije bauk, već zanimljiva igra i razonoda koja uz zabavu donosi i rešavanje svakodnevnih problema. Do cilja ih je vodilo logičko i kreativno mišljenje a umesto razlomaka, minusa i pluseva, kvadrata i hipotenuza koristili su gugl map, internet, telefon. Učestvovale su ekipe učenika petog razreda koji ovaj predmet izučavaju po novom udžbeniku čiji su autori profesor matematike iz ove niške škole Radoje Košanin i dr Ivan Anić iz Beograda.
“Ovo su bili zadaci po ugledu na pisa test gde se meri trenutna sposobnost dece za dalji život i školovanje, samostalnost u radu. Imala su po tri zadatka, matematički, problemski i projektni. Svi su vezani za životne situacije, gde je trebalo da se đaci snađu i odgovore na izazov” kaže profesor matematike Radoje Košanin.
To je novina koji donosi savremeni pristup nastavi . Po tim novinama je napisan udžbenik za peti razred osnovne škole a potom su autori obučavali nastavnike u Srbiji da rade po tom programu.
Takmičenje iz matematike je održano u 12 gradova. Bilo je to takmičenje online i po prvi put u regionu se takmičenje održava u timskom rešavanju problema
“Želeli smo da deci bude zabavno. Juče je takmičenje bilo prelepo . Deca su se igrala. Dva ipo sata su aktivno rešavali probleme koristeći i računar , telefon, internet , sve što im je dostupno da reše problem. Rezultati su veoma dobri”, kaže Košanin. .
On dodaje da cilj ovog takmičenja, ali i način na koji učenici izučavaju matematiku, da se kod dece razvija timski i istraživački duh, kao i veštine rešavanja problema.
Problemi su otvorenog tipa i traže od dece kreativnost i preduzimljivost. Svaka ekipa formirala je svoj identitet, ime, logo, zajednička fotografija, e-mail. Rešene zadatke postavili su postavljaju na platformu koju su članovi komisije pregledali .
Žiri su činili eminentni stručnjaci iz raznih oblast, profesori sa Ekonomskog fakulteta , naučnici, matematičari, ummetnici, profesori psihologije. Neki od članova komisije su dr Ivan Anić, Srđan Verbić, Tamara Kostić, Zorana Lužanin, Aleksandar Seničić i drugi Svako iz svog ugla ocenjivao je učenike. Merena je kreativnost , međusobna saradnju , umešnost korišćenja digitalnih kompetencija, svega onoga što je potrebno mladom čoveku u današnje vreme za normalan žovot.
Kako profesor Košanin kaže članovi žirija su se iznenadili koliko su deca uradila dobro , tako da od planiranih šest finalista sada se predlaže da u finalu bude deset ekipa ,jer je razlika u bodovima vrlo mala u vodećoj grupi.
Komisija je ocenjivala svaku ekipu ocenama od 0 do 10. Najbolje ekipe će učestvovati u finalnom takmičenju u maju u Beogradu koje će biti još interesantnije i još izazovnije.
“ Želimo deci da pokažemo Savremenu gimnaziju, reprezentativnu srpsku školu gde mogu da vide najnovija naučna nastavna sredstva, da se druže i zabavljaju. Nama je ovo takmičenje zamišljeno kao maraton. Svi koji učestvuju su pobednici. Deca sama formiraju ekipu, ne selektuju ih nastavnici i sve ima nek atmosferu igre. Najuspešniji će ipak dobiti kao nagradu tablet računare ”, dodaje Košanin.
“Vrlo sam ponosan na učenike iz Niša. Deca su dala sve od sebe . Bili su veoma kreativni . Prezadovoljan sa. Što se neme tiče mi smo totalni pobednici. I svi koji su ozbiljno pristupili ovom takmičenju. Jedna ekipa iz Niša je na samoj ivici za plasman i ja očekujem da dve ekipe idu za Beograd. Ako i ne putuju mi ćemo i dalje da nastavimo ovako da radimo “ .
Profesor kaže i dalje će raditi na tome da deci bude lepo na času matematike .
“Kad im je lepo onda vas oni prate . Druga stvar je da ih učimo stvarima koje su potrebne za život a ne stvarima koje su bile potrebne pre sto godina. Spremamo ih za njihovu budućnos budućnost a ne za našu prošlost”.