Niški kulturni centar vas poziva na otvaranje izložbe slika Vojvođanksih slikara iz privatne kolekcije Nebojše Bošnjaka,u subotu 28. avgusta, u Galeriji NKC- a, sa početkom u 18 sati.
Nebojša Bošnjak kolekcionar posvećen svojoj misiji.
Sada već više vekovna tradicija kolekcionarstva umetničkih dela u Vojvodini još uvek traje, živi i razvija se tokom poslednjih decenija novog milenijuma. Od onih najstarijih, potom legendarnog niza najznamenitijih vojvođanskih i srpskih kolekcionara između dva svetska rata i u vreme neposredno posle okončanja ratnih događaja – Ilić, Beljanski, Mamuzić – čija su stručno sakupljena umetnička dela već muzejski organizovana, detaljno popisana i uređena, izložena publici u poznatim muzejskim kolekcijama / ustanovama Novog Sada – Legat Branka Ilića (kao deo Muzeja grada Novog Sada), Spomen zbirka Pavla Beljanskog i Galerija likovne umetnosti poklon zbirka Rajko Mamuzić. Tri legendarna kolekcionara su se međusobno poznavala pa i dogovarala o istorijskim periodima svojih kolekcija.
Novosađanin Nebojša Bošnjak (1955) se već početkom osamdesetih zaputio u Francusku, u njenu slikarsku prestonicu Pariz, gde je započeo rad na izlagačkoj, izdavačkoj i producentskoj delatnosti. U Parizu i drugim francuskim gradovima organizovao je preko pedeset izložbi različitih svetskih i francuskih umetnika. Po povratku u Novi Sad 2017. godine nastavlja svoj producentski, kustoski i kolekcionarski rad u okviru Galerije StuArts gde kroz organizaciju samostalnih i kolektivnih izložbi, štampanje kataloga i monografija umetnika promoviše slikarstvo umetnika sa ovih prostora. Još u vreme svog boravka u Parizu Bošnjak je započeo prikupljanje umetničkih dela umetnika koji su bili vezani za njegovu matičnu galeriju da bi već tada počeo da razmišlja o sličnim aktivnostima u svojoj domovini u isto vreme zamislivši i “druge linije“ svog kolekcionarskog delovanja usmerene ka vojvođanskom slikarstvu druge polovine XX veka, slikarstvu regije odakle potiče.
Kao već sasvim solidan poznavalac srpskog i vojvođanskog posleratnog slikarstva, sa dobrim vezama i kontaktima sa našim istaknutim umetnicima koji deluju u francuskoj prestonici, on je započeo ne samo da prikuplja radove naših umetnika već sa njim ostvaruje kvalitetan odnos koji, potom, tokom narednih godina, rađa brojne zajedničke projekte – izložbe, publikovanje kataloga i monografskih izdanja.
Poznata je činjenica o svojevrsnoj posesivnosti kolekcionara umetničkih dela prema svojim zbirkama, iz komercijalnih ili nekih drugih razloga. I u tome se Bošnjak razlikuje od većine domaćih kolekcionara stasali tokom poslednjih decenija. On, naime, ljubav prema umetnosti rado deli i pokazuje u cilju promocije naše moderne i savremene likovne umetnosti. Nesebično ulagajući svoj trud, rad i akomulirano znanje poznavaoca
umetničkih tokova, Bošnjak je brzo stekao brojne prijatelje, kolege i poštovaoce svog rada. Pretvarajući svoju strast ka umetnosi, kao i kolekcionari pre njega, svojom kolekcijom koristi za promociju umetnika sa ovih prostora, onih koji se već mogu svrstati u istoriju domaće umetnosti ali i onih koji su u usponu na svom slikarskom i umetničkom putu. Postaje tako jedan od retkih, privatnih, promotera savremenog slikarstva i umetnosti Vojvodine i Srbije.
Za ovu izložbu u Nišu, Bošnjak je iz svoje bogate kolekcije odabrao slikarske radove i crteže umetnika različitih generacija, od onih koje možemo označiti kao klasike – Milan Konjović (1898-1993), Milorad Mića Mihajlović (1936-2018) i Pavle Blesić (1924) , preko predstavnika naivne umetnisti – Pavel Hajko (1952), do slikara i grafičara starije i srednje generacije različitih umetničkih senzibiliteta – Milenko Buiša (1946-2019), Đorđe Beara (1955), Duško Stojanović (1960), Leo Barkarola (1964), Nebojša Lazić (1965), Tanja Dimitrijević (1965), Danijel Babić (1967), Goran Despotovski (1972), Danilo Vuksanović (1973), Monika Sigeti (1979), Tatjana Vasović-Bursać (1981) i Korina Gubik (1983).