U zgradi Skupštine Grada Niša, u ulici Nikole Pašića 24, danas je otvoreno Jedinstveno upravno mesto, uz prisustvo gradonačelnice Dragane Sotirovski.
Radno vreme Jedinstvenog upravnog mesta biće od 7.30-15.30 sati, a radiće ukupno četrnaest šaltera, uz šalter za osobe sa invaliditetom.
Građani će na ovom mestu moći da dobiju dokumenta iz oblasti rada Gradske uprave za građevinska stanja i opšte poslove, iz oblasti rada Gradske uprave za društvene delatnosti i Lokalne poreske administracije
Ovaj prostor je pokrenut uz pomoć Ministarstva uprave i lokalne samouprave, na čijem projektu je Grad Niš dobio 5 miliona dinara, a dodao je još 4 miliona.
Ono što će biti poseban benefit je i organizacija reda čekanje, gde će se na licu mesta dobijati tiket na osnovu kog će biti poznato koliko je vremena potrebno čekati, pa će građani na taj način moći da organizuju svoje vreme.
O značaju tog segmenta, kao i čitavog prostora, govorila je Jelena Cvetković, rukovodilac sektora za informatičko-komunikacione tehnologije
“Ovo je jedan od koraka u uspostavljanju elektronske uprave u širem smislu, i omogućiće građanima da na brži i jednostavniji način dođu do ispunjenja svojih zahteva. Uvođenje sistema za upravljanje redovima čekanja će omogućiti građanima da imaju lakši pristup Upravi, ali će omogućiti i Upravi da ima veću pouzdanost u radu.”
Marina Janković, vršilac dužnosti načelnika Gradske uprave za organe Grada i građanska stanja, istakla je da će građani tek uvideti značaj ovog prostora.
“Danas smo sa gradonačelnicom svečano otvorili Jedinstveno upravno mesto u Gradskoj upravi Grada Niša. Od 1. januara 2021. godine imamo šest novih gradskih uprava. Jedinstvenog upravnog mesta ne bi bilo bez podrške gradonačelnice, koja je prepoznala važnost elektronske uprave u gradskom sistemu, i upravo zahvaljujući njenoj podršci i podršci Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, sa 9 miliona dinara smo započeli ovaj proces. Građani će tek videti koliko je ovaj prostor primereniji, moderniji, jednostavniji, ali pre svega u informatičkom smislu moderan prostor, prijemčiv za sve potrebe građana.”
Nina Ilić, vršilac dužnosti načelnika uprave za finansije, veoma je zadovoljna novim prostorom, s obzirom na benefite u radu Lokalne poreske administracije.
“Ponosna sam već što, umesto jednog šaltera koji je postojao na prethodnom mestu, imamo tri šaltera, gde će naši građani moći na jednostavniji, brži i efikasniji način da steknu sve potrebne informacije koje se tiču poreza na imovinu, komunalnih taksi, naknada i svega onoga što je delokrug Lokalne poreske administracije”, rekla je Ilić, pa dodala:
“Na ovaj način, uz tri šaltera i tri obučena službenika, građani će moći da ostvare pravo na dobijanje uverenja o stanju svog poreskog duga, informaciju koliko se duže porezom, prepis poreskog rešenja, da podnesu određene poreske prijave za koje nije potrebna poreska kontrola, dok će za one za koje je potrebna i dalje morati da se pojave u kancelarijama gde rade poreski inspektori za poresku kontrolu.”
Ona je naglasak stavila i na mogućnosti da građani sve potrebne informacije iz Lokalne poreske administracije dobijaju u “elektronskom sandučetu”, i izrazila nadu da će se što više građana u budućnosti opredeli ka ovakvom, jednostavnijem, načinu dobijanja dokumenata.
Gradonačelnica je naglasila modernizaciju Grada u svakom smislu, iako se kod nas promene teško prihvataju.
“Ovde je svaka novina teško prihvatljiva, ali mislim da će građanima itekako značiti Jedinstveno upravno mesto, jer će na taj način i skratiti vreme i uštedeti novac. Čestitam gradskim upravama, što će na jednom mestu imati mnoge usluge za naše sugrađane, a najvažnija je dobra saradnja sa Ministarstvom uprave i lokalne samouprave i kao Grad možemo da se pohvalimo da smo omogućili građanima da sva potrebna dokumenta dobiju na jednom mestu.”