Naslovna Društvo Zatvorena konferencija „KreNi“: Cilj unapređenje turizma

Zatvorena konferencija „KreNi“: Cilj unapređenje turizma

0
Kreni 2021 foto: GP018

Danas je u hotelu „Ambasador“ zvanično zatvorena „KreNi“ konferencija, u organizaciji Mladih ambasadora. Ovom prilikom bile su predstavljene ideje koje su mladi kreativci, polaznici konferencije razvijali prethodnih dana sa međunarodnim predavačima.

Žiri foto: GP018

Žiri koji je odlučivao o pobedniku činili su Roberto Činkota, direktor Italijanskog instituta za kulturu, Olivera Kostić, programska menadžerka EU pro plus, Igor Rill, glavni urednik časopisa Nacional geographic Srbija, Vladimir Jovanović, šef sektora za razvoj Turističke organizacije Niš, Miloš Grozdanović, pomoćnik direktora za podršku poslovanju i opšte poslove Naučno tehnološkog parka u Nišu i Ivan Nikolić, direktor Pekare Branković. Po njihovoj odluci pobednik je ekipa koja je osmislila pametne ormariće za ostavljanje rančeva.

U sklopu događaja, održana je i panel diskusija „Budućnost turizma“ u kojoj će učestvovati Annalisa Contini, ekspert iz oblasti socijalne ekonomije COSV iz Italije, Milica Rašković, direktorka razvojnog programa Prestonica kulture Novi Sad 2022, Igor Kovačević, direktor paviljona na Expo 2020 Serbia i Nenad Rokvić, predsednik asocijacije turističkih vodiča Srbije.

Pavle Momirović, pobednik na Kreni konferenciji, objasnio je da su imali četiri danan da rade na svojim idejama, kao ida razgovaraju sa kvalitetnim mentorima i unapređuju biznis-planove svojih ideja.

Pavle Momirović foto: GP018

“ Ideja mog tima bila je pravljenje pametnih ormarića za ostavljanje rančeva, koje bi turisti koji dolaze u Niš mogli da koriste prilikom njihovih dnevnih poseta, ali ideja takođe ima potencijal i da se širi, bar u granicama ove zemlje. Pravi je moderni startap, sa pametnim tehnologijma, u timu imamo grafičkog dizajnera, programera i turizmologe, sa kojima smo se dogovorili oko svih detalja. Naša ideja je tako upakovana da smo mi spremni d krenemo sa našom idejom.” pojasnio je i kako bi ideja trebalo da funkcioniše, kao i koja je ciljna grupa.

“Pre svega služe za turiste koji dolaze sa svim stvarima u svom rancu i žele da samo u toku dana obiđu grad i nemaju prenoćište. Ormarići bi se nalazili na autobuskoj i voznoj stanici, ali sarađivali bismo i sa lokalnim kafićima. Nalazili bismo se i u kafićima i prodavnicama brze hrane, čija su ciljna grupa isti ti turisti”, rekao je Momirović, pa dodao:

“Ti ormarići pružaju mogućnost interneta, imaju punjače na sebi, iamju promotivni materijal mesta koja mogu da zainteresuju jednog takvog turistu. Pritom bi se na sajtu Turističke organizacije Niša nalazili svi potrebni podaci, tako da bi turista znao koliko ima slobodnih ormarića i ima mogućnost da rezerviše mesto.”

Izneo je i finansijske potrebe ove pobedničke ideje.

“Početna ivesticija bila bi 1100 evra. Za test rundu trebalo bi da postavimo dva ormarića. Jedan na autobuskoj stanici, a drugi kod Čaira gde se iznajmljuju bicikle, što bi koštalo 2.200 evra, plus godišnji troškovi oko 1000 evra za održavanje.”

Snežana Andrić, predsednica Mladih ambasadora, izrazila je zadovoljstvo jer je ova konferencija ponovo održana uživo.

Snežana Andrić. foto: GP018

“Četiri dana mladi kreativci radili su sa međunarodnim predavačima i razvijali ideje kako da unaprede sektor turizma u gradu. Bio je intenzivan rad, prvo su radili sa predavačima, a zatim smo ih podelili u 5 timova, tako da je svaki tim razvijao svoju ideju. Juče su radili sa mentorima, a danas smo imali prilike da čujemo pet ideja koje su razvijene. Svaka ideja je na svoj način važna. Imamo pobedničku, ali trudićemo se da sve ugledaju svetlost dana.”

Ona je objasnila i koje su se ideje izrodile na ovoj konferenciji, kao i da je svaka trebala da odgovori na određeni izazov.

“Jedan od njih je bio nedovoljno razvijen avanturistički turizam. Jedan tim je razvio aplikaciju kaja će pomoći samo onim turistima koji dolaze sa strane i žele da istraže to bogato prirodno okruženje i planine u našem gradu. To su uradili kako bi se turisti bolje snašli, kako bi mogli da se npr. popnu na Trem. Takođe je jedan od izazova bio nepostojanje turističke signalizacije i ruta u samom gradu, pa je napravljena aplikacija na kojoj možemo da vidimo šta sve možemo da obiđemo u našem gradu. Takođe, nedovoljno poznavanje turističkih vodiča. Razvili su bazu kojom svako može da bukira vodiča, i da sazna njegovoe prednosti.”

Za ideje koje imaju mogućnost za dalji razvoj, postoji mogućnost da postanu i deo Naučno-tehnološkog parka u Nišu.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde