Naslovna Društvo Niška Sigurna kuća uvela novu uslugu – roditeljski telefon kao dodatna podrška...

Niška Sigurna kuća uvela novu uslugu – roditeljski telefon kao dodatna podrška porodicama

0
Rodiljeski telefon krenuo sa radom u Nišu
Rodiljeski telefon krenuo sa radom u Nišu foto: GP018

U Sigurnoj kući u Nišu danas je pokrenuta nova usluga – zvanično je otvoren roditeljski telefon, linija namenjena svim roditeljima koji žele savet, podršku ili razgovor u vezi sa izazovima roditeljstva. Cilj ove usluge je jačanje komunikacije između roditelja i dece, kao i pružanje stručne pomoći u situacijama kada su u pitanju dileme, brige ili nedoumice vezane za vaspitanje i razvoj deteta.

Sonja Šćekić
Sonja Šćekić foto: GP018

„Znamo da se i mladi roditelji, ali i oni stariji, suočavaju sa različitim dilemama. Mi kao Sigurna kuća smo tu da im pružimo podršku i damo korisne savete kada je reč o odrastanju i vaspitanju dece“, kaže direktorka Sigurne kuće Sonja Šćekić i dodaje:

„Roditeljstvo je najlepša, ali ujedno i najzahtevnija životna uloga. Svaki roditelj želi da bude najbolji mogući uzor, da pruži ljubav, da deci pokaže pravi put i bude im oslonac. Međutim, svi se mi često zapitamo – da li smo u nekoj situaciji postupili ispravno, da li činimo dovoljno za svoju decu. Ta pitanja često ostaju neizrečena, a upravo zbog tih unutrašnjih dilema Grad Niš je, uz veliku podršku gradonačelnika, pokrenuo novu uslugu – roditeljski telefon.“

Prema njenim rečima, pokretanju roditeljskog telefona prethodila je anketa sprovedena među građanima Niša.

„Rezultati su pokazali da su roditelji oduševljeni ovom idejom – čak 90 odsto ispitanika reklo je da bi rado koristilo ovu liniju. Takođe su istakli da žele da ona bude anonimna i besplatna, što smo i omogućili. Više od 70 odsto roditelja reklo je da bi rado pozvalo liniju kako bi dobili savete o vaspitanju dece“, navodi Šćekić.

Roditeljska linija će biti dostupna svakog radnog dana od 10 do 15 časova, a roditelji će moći da postavljaju pitanja o najrazličitijim temama – od postavljanja granica i discipline, preko emocionalnih stanja dece (poput straha, tuge, besa), do problema u školi ili u odnosu sa vršnjacima.

„Dešavaju se i situacije kao što su razvod roditelja, selidba, gubitak bliske osobe – sve su to važni momenti u životu deteta. U takvim trenucima roditeljima je potrebna pomoć stručnjaka, kako bi detetu olakšali prilagođavanje i pružili adekvatnu podršku“, ističe ona.

Manje žrtava nasilja – rezultat sistemske borbe

Govoreći o radu Sigurne kuće, Šćekić kaže da se situacija poslednjih godina značajno promenila, zahvaljujući zakonu o sprečavanju nasilja u porodici koji je na snazi od 2017. godine.

„Ranije smo imali i do 130–140 korisnika godišnje. Prošle godine ih je bilo 90. Kad je reč o femicidu – jednom od najtragičnijih oblika nasilja – nažalost, i dalje imamo slučajeve. Ove godine, do sada, zabeleženo je šest femicida, a zabrinjava što su u četiri slučaja ubistva počinili sinovi nad svojim majkama“, navodi Šćekić.

Ona podseća da se 18. maja svake godine obeležava Dan sećanja na žene žrtve nasilja.

„I ove godine ćemo organizovati događaj na kojem će govoriti sudije, tužioci, psihijatri, predstavnici centara za socijalni rad – kako bismo zajednički utvrdili gde grešimo kao društvo i šta možemo da učinimo da sprečimo ovakve tragedije“, poručuje direktorka Sigurne kuće.

Grad Niš u saradnji s Nacionalnom službom za zapošljavanje aktivno sprovodi programe osnaživanja žena.

Dragoslav Pavlović
Dragoslav Pavlović foto: GP018

„Nikada nije dovoljan broj žena uključenih u sve sfere društva. U Gradskoj upravi imamo više zaposlenih žena nego muškaraca. U narednom periodu planiramo edukacije i programe ekonomskog osnaživanja kako bi žene mogle da započnu sopstveni biznis i postanu nezavisne“, rekao je gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović prilikom obilaska ustanove.

Pored smeštaja i zaštite žena žrtava nasilja, gradonačelnik je istakao i posebno zadovoljstvo što je sada u Sigurnoj kući obezbeđen i prostor za decu koja su preživela nasilje.

„To nisu samo prostorije – ovde je reč o ljudima. Nije dovoljno imati zgradu, morate imati posvećen tim. I to je ono što me danas posebno obradovalo – video sam tim koji daje maksimum da nasilja bude što manje. Informacija da se broj žrtava nasilja smanjuje je potvrda njihove predanosti, ali i odlučnosti društva da se suoči s nasilnicima“, poručio je Pavlović.

Kako funkcioniše nova usluga?

Danica Stojanović
Danica Stojanović foto: GP018

„Roditelji treba da pozovu našu liniju kad god primete bilo kakvu promenu ili imaju nedoumicu u vezi sa svojim detetom – to je znak da se brinu i da su odgovorni. Naša roditeljska linija prvenstveno služi da pruži podršku i da produbi komunikaciju između roditelja i dece. To je naš osnovni cilj. U zavisnosti od uzrasta deteta i prirode problema, nekada pružamo konkretne smernice, nekada upućujemo na stručnjake, a ponekad su dovoljni saveti koje roditelji mogu odmah da primene. Svaki poziv je drugačiji i pristupamo mu individualno. Moja poruka svim roditeljima je da ne treba da osećaju sramotu zbog poziva – naprotiv, to pokazuje da su posvećeni i da im je stalo do dobrobiti njihove dece“, zaključila je piholog Danica Stojanović.

Savetodavna linija za roditelje 018 591 310 otvorena je svakog radnog dana od 10 do 15 sati.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde