Nedavno je izašao iz štampe najnoviji broj časopisa „Gradina“, broj 107/2023, a urednici najavljuju izlazak iz štampe i prvog broja za 2024. godinu. Trenutno autori rade na još tri nova broja.
Iz „Časopisa“ „Gradina“ navode da je njihova namera da ubrzo vrate tromesečnu dinamika izlaženja ovog kultnog niškog književno-umetničkog časopisa. Časopis je pokrenut 1900. godine, a neprekidno izlazi od 1966.
„Takođe, završavamo pripremanje još tri broja koji će se ubrzano pojavljivati iz štampe tokom idućih meseci, do decembra ove godine. Sa početkom 2025. godine „Gradina“ će redovno izlaziti četiri puta godišnje, u tromesečnom ritmu“, najavljuju iz redakcije ovog časopisa.
U novom broju autori ističu nekoliko vrednih i važnih tekstova.
Na osnovu običaja da novi broj časopisa otvaraju značajni srpski pisci, ujedno i dobitnici neke od niških književnih nagrada iz prošlih godina („Branko Miljković, „Stevan Sremac“…), u ovom broju objavljena je poezija Enesa Halilovića.
Pored njega, poeziju objavljuju bard srpske poezije Perica Markov, kao i mladi pesnici Nevena Budimir i Milić Vulović. U proznom delu su nova ostvarenja Branislava Janković, poznatog niškog proznog pisca i filmskog scenariste, kao i mlade spisateljice Katarine Mitrović.
U esejističkom delu pažnju privlači tekst profesora na Srbistici niškog Filozofskog fakulteta Dejana D. Milutinovića „Narativi intimnih događaja u Borhesovim pričama“, povodom 80 godina od pojavljivanja Borhesovih „Maštarija“, zatim „književno-filmski“ esej Radice Mitrov „Transmedijalnost u Blade Runner-u“, dok je tekst o zapostavljenom književnom opusu Slobodana Ćirovića napisao Mirko Demić.
Objavljene su i reminiscencije na niški džez festival „Nišvil“ Ivice Živkovića, ogled o poeziji Radeta Tanasijevića mlade filološkinje Ivane Živković, kao i prevod teksta o istočnoj drami apsurda poljskog autora Krištofa Plešnjarovića.
Kritike o književnim delima potpisuju Marijana Jovelić i Jelena Veljković Mekić.
U vizuelnom delu, u ovom broju su reprodukcije dela mlade niške slikarke Danice Maksimović, čije se stvaralaštvo može okarakterisati kao reciklirana umetnost, gde autorica od delova elektronskog i tehnološkog otpada stvara prizore svojevrsne ekološke strim-pank estetike.
Takođe, objavljen je i neuobičajeni prozno-poetsko-monodramski tekst manje poznatog američkog dramskog pisca Džordža Branta, pod nazivom „Prizemljena“, koji govori o pilotkinji dronova u američkim vojnim akcijama u arapskim zemljama. U duhu priča toka svesti, upoznajemo životne i moralne dileme žene razapete između provincijske američke sredine, privatnog života i posla kojim iz vojne baze u Nevadi upravlja napadima dronova na Bliskom Istoku.