Završeno je jubilarno 30. izdanje Nišvil džez festivala. Direktor Festivala ističe da je Tvrđavu tokom festivalskih dana posetilo preko 180.000 ljudi. Iako je izuzetno zadovoljan i posetom i programom, najavljuje da je moguće da se glavni nastupi presele na Letnju pozornicu usled nedovoljno velikog budžeta.
„Nekoliko tradicija je tu bilo. Pored 30 godina, imali smo 15 godina volonterizma, 15 godina Kristina stejdža i 30 godina nedolaženja nijednog ministra iz nijednog resora na Nišvil. Ne znam da li da budemo ponosni na tu činjenicu, ali to su ti elementi gde država treba malo više da obrati pažnju na festival kako bi on mogao da nastavi život u ovakvom obliku i kako ne bismo morali da radimo neke ozbiljnije rezove. Ovih deset dana prošlo je nešto više od 180.000 ljudi kroz Tvrđavu, što je rezultat koji smo imali pre korone. Što znači da smo se vratili“, naveo je Ivan Blagojević, direktor Nišvila.
Ističe da se pored posete, i budžet vratio na period pre pandemije. Blagojević je posebno ponosan na činjenicu da je bilo puno džez koncerata i da je niška publika to lepo prihvatila. Međutim, najveću pažnju je privukla Ana Đurić Konstrakta, koja je nastupila poslednje večeri.
„U jednom trenutku Main stage mi je zaličio na Jazz for kids, i to sinoć tokom nastupa Konstrakte. Toliko je bilo dece u publici da sam njoj lepo preporučio da napravi jednu predstavu sa par glumaca i da radi turneje po Srbiji. Ovo je sjajna prilika da naplati popularnost kod najmlađih. Ovoliko fotografisanja u bekstejdžu ne pamtim ni za najveće zvezde“, dodao je Blagojević.
Pored brojnih bina na kojima su se svirali razni muzički žanrovi u okviru glavnog dela Nišvila, šarenolikosti programa je doprineo i prateći program. Posetiocu su uživali u festivalima filma, pozorišta, stripa, ali i u cirkuskim predstavama i raznima radionicama za najmlađe.
Jedna od takvih radionica je i Game jazz, koji su organizovali profesori sa Fakulteta savremene umetnosti u Beogradu Luka Lazović i Irena Paunović. Prema rečima Lazovića, ovim radionicama su hteli da povežu džez sa animacijom.
„Trudili smo se da video-igre na jedan edukativan način približimo deci i publici. Mislim da je odziv bio veliki i lep i mislim da smo uspeli. Pored radionica sa decom, predstavili smo i naš rad, koji se odnosio na putovanje u imaginarne svetove“, navela je Irena Paunović i istakla da je odziv dece bio veći nego što su očekivali.