„Infrastrukture železnice Srbije“ saopštile su danas da su noćas u 00,40 časova na mostu preko reke Nišave, ponovo ukradeni železnički kablovi koji pored ostalog regulišu rad uređaja putnih prelaza u ovom gradu. U tom preduzeću su istakli da zbog kradje nije ugrožena bezbednost saobraćaja na putnim prelazima u Nišu.
„Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ su odmah nakon što je detektovan kvar u radu železničkih kablova na pruzi preko mosta, izašle su na lice mesta i rade na otklanjanju smetnji“, naveli su u „Infrasturkturama železnice Srbije“.
Prema navodima nadležnih u tom preduzeću, zbog kradje železničkih kablova ne rade automatski putni prelazi u ulicama Hilandarskoj i Jug Bogdanova i nije moguće njihovo automatsko uključenje, ali radom ovih uredjaja upravljaju otpravnici vozova u železničkim stanicama Niš i Crveni Krst.
„Zbog ovakvog načina rada, tokom današnjeg dana moguće je da rampe na ovim putnim prelazima budu duže spuštene prilikom prolaska vozova, nego što je to slučaj kada rade automatski uredjaji putnog prelaza“, navodi se u saopštenju.
O kradji železničkih kablova na ovom delu niške pruge odmah je obavešten i MUP, tako da su pripadnici policije izvršili tokom noći uvidjaj na terenu.
Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ procenjuju da će kablovi na ovom delu pruge kroz Niš biti popravljeni tokom današnjeg dana.
„Podsećamo da su na ovom istom mestu 16. septembra nepoznati počinioci ukrali oko sto metara železničkog kabla i na više mesta ga oštetili, čime je tada „Infrastrukturi železnice Srbije“ naneta direktna materijalna šteta od oko 400.0000 dinara, ne računajući stajanje i kašnjenja vozova“, kazali su u preduzeću „Infrastrukture železnice Srbije“,
Prema njihovim navodima, samo u železničkom čvoru Niš dogodi se prosečno godišnje oko pedesetak kradja delova železničke infrastrukture, a direktna materijalna šteta od toga prosečno godišnje iznosi oko četiri i po miliona dinara.
„Infrastrukture železnica Srbije“ zbog toga zahtevaju da se počinioci ove i sličnih kradja otkriju i najstrožije kažnjavaju, jer osim materijalne štete ovakvi slučajevi ugrožavaju redovitost i bezbednost železničkog saobraćaja.