Gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski obišla je radove na izgradnji jedinstvenog upravnog mesta u ulici Nikole Pašića 24. Ove prostorije će sadržati četrnaest modernih šaltera, ali i šalter za lica sa invaliditetom.
Grad je u ovaj objekat uložio 4.000.000 dinara, dok je 5.000.000 uložilo Ministarstvo uprave i lokalne samouprave.
Marina Janković, v.d. načelnika Gradske uprave za organe grada i građanska stanja istakla je da je proces modernizacije usledio nakon 20 godina.
“Ovde ćemo napraviti jedinstveno upravno mesto i isto otvoriti u toku meseca. To će značiti ekonomičnu, brzu i efikasnu komunkaciju sa građanima. Imaćemo info pult i mogućnost da putem aplikacije e-građanin građane možemo i da edukujemo da koriste e-usluge, ne samo one koje su dostupne na lokalnom nivou, već i na republičkom.”
Od stranaka će ubuduće smeti da se traže samo dokumenta koja lično poseduju.
“Sve što zakon omogućava, u smislu pribavljanja podataka po službenoj dužnosti, takođe će i svi organi lokalne vlasti pribavljati. Službenici su disciplinski odgovorni ukoliko zatraže dokumentaciju, koja je u zvaničnom posedu državnih organa. Od stranaka ćemo moći da tražimo jedino dokumentaciju koju građanin lično ima. U principu, neće moći u prvom trenutku da bude sve na jednom mestu, ali bitno je da će moći na ulazu putem aplikacije “e-ticketing” da zakažu i da procene koliko će čekati i da li će uopšte čekati, a takođe će svoje zahteve moći da realizuju preko interneta i putem sms aplikacija.”
Gradonačelnica je bila zadovoljna novim mogućnostima koje se dobijaju jedinstvenim upravnim mestom.
“Mislim da će to itekako značiti građanima, jer će im uštedeti novac i skratiti vreme. Ne bi trebalo više da bude toliko dugih redova i toliko čekanja. Službenici koji će raditi na šalterima će biti obučeni da budu, pre svega, ljubazni, da daju sugrađanima potrebnu dokumentaciju, a sada će ti šalteri biti uvezani i sa republičkim institucijama, što znači da će na jednom mestu sugrađani moći da dobijaju dokumentaciju koju su nekad morali da dobijaju na više mesta, i da na taj način ubrzamo administraciju i rad šalterskih službi. Sledeći korak je da službenici budu uniformisani i da vizuelni identitet Grada bude na nivou.”
U ovom objektu će biti smešteni šalteri Uprave za organe Grada i građanska stanja, Uprave za društvene delatnosti, kao i Uprave za finansije.”
Na sajtu Grada postoji registar administrativnih procedura i postupaka, za sve gradske uprave Grada, gde se može videti sve što je potrebno za određeni postupak.
Očekuje se da građevinski deo bude završen ovih dana, nakon čega će uslediti instalacija opreme, a otvaranje jedinstvenog upravnog mesta trebalo bi da bude krajem meseca.