Brojne manifestavicije i organizacije širom Srbije, među kojima i Nišville popisali su zahtev državi da im izađe u susret kroz finansijsku podršku i jasan plan otvaranja ove, kako navode, ugašene privredne grane.
Među potpsnicima apela su Arsenal fest, Beogradski Beer Fest, Beogradski sajam, EXIT , Lovefest, Mikser, niški džez festival Nisville i brojni festivali, sajmovi, kongresi, koncertni promoteri, iznajmljivači opreme, tiketing kompanije i druge.
Ti poslovi su, potpisuju podnosioci apela, sada na ivici, jer je kriza izazvana korona virusom najteže pogodila manifestacioni sektor imajući u vidu da su događaji prvi koji su ugašeni uz pad prihoda od 100 odsto.
Oni predlažu da Vlada Srbije donese set mera po ugledu na Nemačku, Francusku, ali i zemlje koje su u Evropi najviše pogođene korona virusom, Italiju i Španiju.
„Potrebno je doneti posebne ekonomske mere podrške po uzoru na vodeće evropske i svetske zemlje, koje su u svojim programima ekonomskog oporavka akcenat stavili na najugroženije privredne grane, a to su upravo turizam i manifestacije,„ stoji u apelu.
„Tek tada se ekonomske mere mogu nazvati uspešnim, jer nije logično da u okviru ovih mera sve grane privrede dobiju istu podršku, imajući u vidu da se pad prihoda znatno razlikuje,“ dodato je u pismu.
Organizatori manifestacija ističu da su im zdarvlje i bezbednost posetilaca i zaposlenih na prvom mestu, kao i da je jasno da manifestacije neće moći da se održe uobičajnom formatu, ali da je potrebno što hitnije da se donesu odgovarajuće mere kako bi se tačno znalo koja su to pravila i formati kojima treba da se prilagode.
“ Smatramo da nije logično da svakodnevno imamo stotine hiljada ljudi u ugostiteljskim objektima, a da nije moguće napraviti koncert na otvorenom za nekoliko stotina ljudi i to na prostorima koji inače primaju hiljade, iako je to dozvoljeno u zemljama koje su daleko više pogođene virusom,“ navode potpisnici.
Organizatori smataju da manifestacije predstavljaju veliku šansu za što brži oporavak turizma, i da mogu da budu ključni faktor kako bi koncept Leta u Srbiji za mlade postao atraktivna opcija.
Ova grana privrede, srpskoj privredi godišnje doprinese sa preko 200 miliona evra, a generiše preko 10.000 stalnih i više desetina hiljada honorarnih poslova.
Nek se teraju.