Naslovna Medijska pismenost Dr Zoran Jevtović: Problem medijskog opismenjavanja je što nemamo veliki broj obrazovanih...

Dr Zoran Jevtović: Problem medijskog opismenjavanja je što nemamo veliki broj obrazovanih ljudi

501
0
PODELI

Ideja o uvođenju medijskog obrazovanja javila se sedamdesetih godina prošlog veka sa nastankom satelita, ali je tek sa informatičkim tehnologijama i društvenim mrežama dobila na značaju.

UNESCO je devedesetih godina napravio strategiju oko medijskog  obrazovanja i medijske pismenosti, a onda su je Evropske države prihvatile. Profesor dr Zoran Jevtović istakao je da je našim prostorima medijsko obrazovanje tek u poslednjih nekoliko godina dobilo na značaju.

“Ovaj talas promena je posledica naše želje da se približimo Evropskoj uniji i da im se dopadnemo kroz procese digitalizacije i procese medijskog obrazovanja ili mediske pismenosti,” istakao je redovni profesor na Filozofskom fakultetu u Nišu Zoran Jevtović.

Profesor Zoran Jevtović  ističe da je problem malih država, poput Srbije, taj, što nemaju veliki broj obrazovanih ljudi koji mogu da razumeju inovacije i promene ambijenta oko sebe. To su široki preobražaji koji prožimaju čitavo društvo i vide se na polju kako ekonomije, tako i kulture i politike, pri čemu društva koja na vreme ne prepoznaju ove promene neće  lako premostiti jaz između bogatih i siromašnih koji danas postaje sve izraženiji.

Profesor dr. Zoran Jevtović

“Srbija je deklarativno prišla tome, ona se izjasnila da želi da bude zemlja digitalnog okruženja, da želi da primeni te inovacije. Kako to radi u praksi je u mnogo čemu suprotno od onoga šta zapadni svet radi. Na primer, u instituciju neke opštinske službe ste uveli digitalizaciju, a svi ljudi su ostali na svojim radnim mestima, umesto da smanjite dva ili tri puta broj birokrata. To je apsurdno,“ navodi profesor Jevtović .

“Kod nas u želji da se zadovolje partijski apteti i nepotističke i familijarne veze imate primenu digitalizacije, a u praksi običan čovek ne vidi taj proces na vlastitom životu i na bogatijem standardu,“ zaključio je profesor i dodao da su to razlozi zbog kojih ljudi pogrešno razumeju medijsku pismenost i medijsku kulturu.

Ovaj članak je nastao kao deo projekta “Medijska pismenost” koji je podržao Sekretarijat za kulturu Grada Niša kroz projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa u 2019. godini.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde