Naslovna Društvo Pravilna komunikacija sa pacijentima obostrano korisna – i za medicinsko osoblje...

Pravilna komunikacija sa pacijentima obostrano korisna – i za medicinsko osoblje i za pacijente i rodbinu

58
0
PODELI

Gradski Portal 018 – 23.03.2019

U  Kliničkom centru Niš održana je edukaciji za medicinsko osoblje koja je imala za cilj unapređenje komunikacije sa pacijentima .  Edukaciju je organizovao Republička stručna komisija za podršku pacijentima Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

Preporuka medicinskim radnicima je sa saslušaju  ljude koji su u nevolji i da nauče  da prepoznaju u kom emotivnom stanju se pacijent nalazi kako bi se ostavrila kvalitetna komunikaciju sa njim.

“Budite iskreni i sa pacijentom razgovarajte običnim jezikom bez korišćenja stručnih izraza i latinskih naziva koje on ne razume”, samo su neke preporuke lekarima kako bi sa pacijentima komunicirali na što kvalitetniji način”, čulo se na ovom kursu. 


Tamara Klikovac

„Cilj kursa je da edukujemo medicinsko osoblje da primeni sve savremene standarde vezane za adekvatnu, ljubaznu, korektnu posvećenu komunikaciju sa pacijentima. To podrazumeva i ljubaznost i saopštavanje loših vesti na jedan kvalitetan i human način, da se pacijentima izađe u susret, ali i da lekari sami zaštite svoje mentalno zdravlje. U ovakvim situacijama je i medicinsko osoblje pod velikim pritiskom, skloni su profesionalnom stresu, sindromu „izgaranja“ i ovaj kurs je potreban i njima da bi naučili da se samokontrolišu“, rekla je docent dr sc Tamara Klikovac sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

Važna je i neverblana komunikacija koja se uspostavlja između lekara i pacijenata i da se lekar pacijentu ili rodbini obraća običnim rečima, razumljivim svakome, objasni o čemu se radi i da ne koristi stručne izraze, latinsku terminologiju.

„Lako je komunicirati sa ljudima koji su u normalnom emotivnom stanju, ali je teško to uraditi sa ljudima koji su pod stresom, anksiozni, depresivni. U jednom delu ove edukacije govorićemo i o tome kako da lekar prepozna u kom je stanju pacijent i kako na adekvatan način da odgovore na to stanje. Ako je pacijent agresivan kako da ne uđu u konflit već da smire situaciju“, kaže dr Tamara Klikovac.

Komunukicaja  u psohoonkologiji je deo edukacije jer kako kaže primarijus dr Đerđi Šarić. „ Psihoonkologija je najveći problem, ali je značajno da kažemo da u svetu na jednog psihoonkologa ide do 30 pacijenta, a kod nas na jednog ide i do 10.000 obolelih. Dok ne razvijemo službu psihoonkologa potrebno je da jednim delom lekari obavljau taj posao, a obugvaćeni su i lekari i medicinske sestre i nemidicinski radnici. Iz tog razloga njima je potrebna ovakva edukacija“.

Inače, mart je mesec borbe protiv raka, pa jei ova edukacija namenjena onkolozima i pacijentima sa onkologije uvrštena u program kursa.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde